تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین- تبریز: سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: تذکر قانونی من در خصوص ضرورت تصویب لایحه تعیین کرایه جدید تاکسی و اتوبوس مورد توجه واقع نشد.

مشکلات اساسی شهر تبریز در حاشیه قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید حاجی زاده پس از پایان جلسه شورای شهر تبریز گفت: در جلسه اخیر شورا در خصوص ضرورت بررسی لایحه اصلاح و کاهش عوارض مندرج در بند 14 ماده 10 تعرفه عوارض محلی که یک فوریت آن هفته گذشته تصویب شده بود تذکر داده شد ولی مورد توجه قرار نگرفت.
وی با بیان اینکه به علت حذف کمیسیون های توافقات، شهروندان برای صدور مجوز در طبقات مازاد و زیربنای بیش از سطح اشغال فعلا مردم بلاتکلیف هستند ادامه داد: ضرورت داشت که سریعا این لایحه تعیین تکلیف شود که متاسفانه تذکر قانونی بنده نادیده گرفته شد.
حاجی زاده همچنین به تذکر خود در خصوص ضرورت تعیین تکلیف نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی اشاره کرد و تصریح  نمود: مردم از تعدد نرخ های تاکسی در سطح شهر گلایه مند هستند که برای جلوگیری از بروز چنین نارضایتی در نخستین جلسه امسال شورا ضرورت تعیین نرخ جدید حمل و نقل عمومی درون شهری تبریز را یادآور شدم اما به رغم این تذکرات و علیرغم تعیین تکلیف موضوع در کمیسیون خدمات تا کنون در دستور جلسه شورا قرار نگرفته است.
شایان ذکر است:  بند 14 ماده 10 تعرفه عوارض محلی اعلام می دارد : در صورت وجود شرایط صدور پروانه برای طبقات مازاد و زیربنای بیش از سطح اشغال مصوب با رعایت حقوق هم جواری و اشرافیت و عرض گذر مازاد بر جدول و تامین پارکینگ و فضای باز عوارض مازاد بر تراکم آن 7/10 برابر علاوه بر مازاد بر تراکم ردیف مربوطه محاسبه می گردد  ضمنا رعایت خط آسمان و شفاف سازی ضوابط برای مراجعین بر اجرای مندرجات همین ماده ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.